So heavenly

Sitter och lyssnar på Conway Titti medan Siri tar sin andra dusch sen vi kom hem. Min dusch-historik det senaste dygnet är rätt snålt. Idag skall jag (eventuellt får jag med lilla sambon om hon slutat spy och ha kräksjukan): inhandla nya sportiga sportbyxor, införskaffa träningskort på friskis tvärs över vägen (yiha, äntligen), göra mammas goda härliga linssoppa, fast nu blir det ju min eftersom jag gör den, svettas i mina nya sportiga sportbyxor, ta tag i det där med duschandet.

Ja, det mesta känns precis likadant som det gjorde när vi lämnade Helenholm för några veckor sedan. Imorse när vi gick och handlade mat för resterande veckan fick jag deja vu, det var så hiskiligt likt när jag strosade på gatorna i Ryssland för flera år sen. Samma gråa atmosfär, samma rostiga bilar, samma buttra blickar från förbipasserande. Men trots allt det, som låter så bittert, känns det riktigt bra att vara hemma igen. Här, bredvid den stora vägen och mitt i mögel/rök/jordlukt känner jag mig trygg.

Superfeeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0