Hipp som happ eller hipp och hopp

Förfall. Förfalla. Förfallen. Att låta allt förfalla eller att vara en människa som är förfallen, förtappad. Alla åtskilliga program på tv:n som visar människor som glömt att städa någon gång och sen har det urartat vilket leder till en möglig lägenhet sedan fem år. Eller en person som blir ledsen en dag, stampar på sig själv och pallar sen inte dra sig uppåt igen. Är det relaterat till ondska? Kan man förfalla som lycklig?

Örebro bjuder på snöstorm idag. Vart jag än rör mig (utanför huset) är det vitt, blöter ner mig och det är bara att pölsa på. Rätt mysigt. På söndag hoppar jag på bussen på en helvetesfärd till Malmö på ungefär nio timmar. Jag ber och bönar att sambo Siri har bokat biljett så vi kan åka tillsammans.

Fubbicks starka sida är inte bilder. Tyvärr. Eventuellt blir det ändring på det när vi kommer tillbaka till vårt hem och ursprungliga datorer. Så länge får ni nöja er med andras kvalitetsbilder. Här är jag, glad och energisk, mitt i natten framför London Eye, eller Blu Eye, London Blue... minns inte riktigt. Men skoj var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0