Bra jobbat, eh eh eh..eller? (Ursprunligen från "Good job, good job" radiodängan)

Denna afton anordnas det dansfest hemma hos Siri med familj. Självklart kommer jag och jag tar med min förträffliga mor. Kommer du? Det skall drickas bål, ätas korv och slå klackarna i taket, för att därefter bege oss någonstans där medelåldern ligger mer kring tjugo istället för femtio. Tror jag.

Jag drömmer att kasta mig ut i backen och sicksacka med skidorna idag, men istället lever jag i verkligheten med ett kontokort med 254kr, smutsigt hår och alltför många framtidsplaner som borde tas itu med men som jag endast skjuter upp. Varför hatar jag att skriva CV, skryta om vem jag är och allt jag sysslat med? För att jag känner mig som en pretentiös lillgammal tjej med för mycket smink och endast med kunskaper från en bransch. Dessutom med smutsigt hår.

Nu ska jag fan duscha och skriva det bästa personliga brevet i mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0