wendy, wiki och jag

Jaha kära läsare, då måste väl även jag be att få säga adjö.
För imorgon bär det förhoppningsvis av till det Engangeliaiska landet.
Jag menar förstås England, London, Liverpool street, jag menar...
NINA!

För er som också har synfel och gillar wikipedia efter 00 en fredagkväll:
London grungades under namnet Londonium, som huvustad i den romerska provinsen Britannia, för vilken den också utgjorde hamnstad vid floden Themsen. Themsen rinner genom staden och delar den i nord-sydlig riktning även om den korsas av många broar och tunnlar, den mest kända är den nygotiska Tower Bridge.
London är även den största metropolen i EU med 7,6 miljoner invånare och med alla dess förorter cirka 14 mille invånare. London Metropolitan Area, Londonregionen inkluderande närbelägna orter och även viss landsbygd, omfattar en yta på omkring 16 200 kvadratkilometer.

Godnatt då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0