talking bout a revolution

Sitter på toalettstolen med bena uppdragna och lyssnar på Agnes tjötande om make up, kläder och kvällen. Hon säger att hon önskar att Felicia eller nån var här så hon kunde bli fint sminkad och jag betraktar mina egna, blekt, darriga händer. Det är inget fel på dem, egentligen. De duger bra åt att laga mat och göra andra rejäla övningar, men det där med smink - det är något de inte begriper sig på. Men men, jag är inte bitter...

Eftermiddagen har bjudit på lattefika med en vän och sedan lite allmänt strosande på en loppmarknad liknande den vi har vid Prix i gamla fina Örebro. Som min kära sambo redan nämnt, har jag vunnit två biljetter till en teaterföreställning ikväll, men senare på eftermiddagen upptäckte vi att även hon vunnit två. Dock är min kära vän en sann knegare och ska fara iväg för att dricka paraplydrinkar och käka prinskorv i stora lass med sitt jobb ikväll, så jag tar med mig den fina Käckis som min dejt istället!

Förövrigt åker vi till London om en vecka och det känns fint.
Nu ska jag lyssna på svängglad musik och steka mig en korv.
Livet är på topp med andra ord!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0